BRITANCI ISTRAŽIVALI UTICAJ RIJALITI PROGRAMA NA MLADE, REZULTATI SU ZABRINJAVAJUĆI

Posljednja istraživanja o rijaliti šou programima pokazuju da postoje brojni potencijalni rizici povezani s njihovim gledanjem, ali i učestvovanjem u njima.



Jedna studija Sprovedena na Univerzitetom u Sinsinatij  otkrila je da gledanje rijaliti šou programa može povećati osećaj usamljenosti i depresije kod tinejdžera. Druga studija koju je sproveo britanski regulator medijske industrije OFCOM, pandam srpskom REM-u, otkrila je da mladi ljudi koji su gledali rijaliti šou programe prihvataju stereotipe o lepotI, telu i seksualnom ponašanju.

Studija je sprovedena 2018. godine, a u njoj je učestvovalo preko 2.000 mladih ljudi u dobi od 11 do 24 godine.

Na primer, mladi koji su gledali rijaliti šou programe bili su skloniji da veruju da bi žene trebale izgledaju kao manekenke, a muškarci bi trebali da imaju mišićavo telo. Takođe, mladi su bili skloniji da prihvataju stavove koji podržavaju odnos sa više seksualnih partnera istovremeno.

Studija je takođe otkrila da su mladi koji su gledali rijaliti bili skloniji da se upoređuju sa drugim ljudima na osnovu izgleda, finansijskog statusa i popularnosti.

Ova studija nije proučavala dugoročne posledice gledanja rijaliti šou programa na mlade ljude. Međutim, rezultati sugerišu da je potrebna veća pažnja i odgovornost medijskih kompanija u stvaranju ovakvih programa, a roditelji bi trebali da budu upoznati sa potencijalnim uticajem gledanja rijaliti šou programa na svoju decu.

Rijaliti program, pokazuju studije, ostavlja posledice i na učesnike programa i postoji ozbiljna zabrinutost zbog uticaja koji rijaliti šou programi mogu imati nanjihovo psihološko zdravlje.

Mnogi učesnici su  nakon što su se pojavili u takvim programima prijavili psihološke probleme, uključujući anksioznost, depresiju i posttraumatski stresni poremećaj.

Međutim, valja napomenuti da postoji i druga strana priče. Neki stručnjaci tvrde da rijaliti šou programi mogu pomoći ljudima da se otvore i razgovaraju o osetljivim temama poput zdravlja i emocija, što može doprineti smanjenju stigme. Ovo se, pre svega odnosi, na rijaliti programe čiji je sadržaj prilagođen širem auditorijumu, što svakako nije slučaj sa onim najpopularnijim programima u Srbiji.